keskiviikko 26. syyskuuta 2018

Nielsen

Kirjoittelin teille aikaisemmin Tolunasta ja mainitsin siinä myös testaavani Nielsen kuluttajapaneelia - nyt olisi aika kertoa teille muutamalla sanalla ko.palvelusta.

/postaus sis.mainoslinkkejä/





Yksinkertaisesti sanottuna Nielsen Kuluttajapaneeli kerää kuluttajien ostotottumuksia itselleen siten, että jokainen jäsentalous skannaa heiltä saamallaan skannerilla kaikki ostoksensa. Tästä palkinnoksi saa tuotteita ja lahjakortteja keräämillään pisteillä sekä osallistuu lisäksi kuukausittain järjestettäviin arvointoihin.

Rekisteröitymisen ja jäseneksi hyväksymisen jälkeen saat kotiisi skannerin, jonka avulla voit viivakoodeja lukemalla rekisteröidä ostoksiasi. Skanneri lähettää itse tiedot tukiasemien kautta palvelimille. 

Itse skannerin käyttö on hyvin yksinkertaista ja helppoa, mutta toki ostosten läpikäyminen on aikaa vievää. Tätä varten kannattaisi muistaa ottaa aina kuitit ostoksista, koska skanneriin kirjataan ylös tuotteiden yksittäinen ostohinta, kappalemäärä kuten myös yhden ostokerran kokonaissumma. Loppujen lopuksi totesin itse ettei minulla tässä elämäntilanteessa ole ylimääräistä aikaa siinä määrin, että ehtisin tuotteita skannailla, joten päätin palauttaa skannerin ja irtisanoutua jäsenyydestä. Mutta voin nyt kertoa teille senkin, että se on yksinkertaistakin yksinkertaisempaa, joten jos tähän osallistuminen yhtään pohdituttaa, voi paneelia huoletta testailla ja jos ei nappaa niin laittaa vain skannerin palautukseen ja irtisanoutuu paneelista.

Kenelle suosittelin paneelia? Sinulle kenellä on aikaa ja viitseliäisyyttä tuotteiden skannailuun - jos olet hektistä elämänvaihetta niin tuskin jaksat kiinnostua hommasta siinä määrin, että tähän kannattaisi mukaan lähteä.


Oletko sinä ollut ko.kuluttajapaneelissa mukana tai voisitko kuvitella liittyväsi?

13 kommenttia:

  1. En oikein osaa sanoa tästä nyt yhtään mitään, enkä paljon sitäkään. En ole juuri koskaan ollut kovinkaan kiinnostunut tällaisista.

    VastaaPoista
  2. Mie olen ollut varmaan 3 vuotta tässä mukana ja myönnän, en skannaa esim. irtomyyntien hedelmiä, koska en jaksa kaivaa sitä koodivihkoa esille :D Ei tosin irtohedelmiä kovinkaan usein ostella.

    Joskus laiskotuttaa, enkä skannaa ostoksia.
    Jos ostaa usein ja paljon, niin tästä saa todella hyvin kerrytettyä pisteitä ja ostaa pisteillä hyötytarvikkeita.

    Mie olen ostanut pisteillä vedenkeittimen, Arvaa kuka? -pelin, sipuli/yrttisilppurin.. Kyllähän ne arvokkaimmat tuotteet houkuttelee siellä, mutta niihin vaatii paljon ostoskertoja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin olet saanut tuota hyödynnettyä :) Meillä ostoksia kyllä kertyy, mutta ei oikein heti ehdi olla skannailemassa eikä mies koskaan kuitteja muistanut ottaa kassalta mukaan niin hankaloitti hieman kokeilua :D

      Poista
  3. En ole tästä ennen kuullutkaan, mutta veikkaan, että mun kärsivällisyys ei kyllä riittäisi tuohon hommaan :D

    VastaaPoista
  4. Täytyykö tässä olla älypuhelinta/nettiä jotenkin yhdistettynä tuohon skanneriin aina, kun tuotteita skannaa? Entä tarvitseeko itse käsin syöttää mitään tietoja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nettiyhteyden tämä vaatii, mutta ei älypuhelinta. Käsin joutuu naputtelemaan jokaisen tuotteen kohdalla hinnat ja sitten esim. hedelmät pitää etsiä vihkosta ja skannata ne sitä kautta. Koodeja ei kuitenkaan käsin joudu käsittääkseni missään tilanteessa naputtelemaan vaan kaikille löytyy koodit, jotka skannerilla lukea.

      Poista
  5. Muistelen itsekin olleeni tässä, tai jossain vastaavassa, mukana hetken aikaa, mutta totesin, ettei todellakaan ollut vaivan väärti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tässä tosiaan aikamoinen homma on varsinkin siihen nähden mitä korvaukseksi saa, joten ei ole kiireisen elämänvaiheen juttu.

      Poista
  6. Ja soittivatko ne tuolta Nielseniltä ennen kuin hyväksyivät paneeliin? Kun siinä kysytään puhelinnumeroa ja soittoajankohtaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Soittivat kyllä ja siinähän pystyy sitten kyselemään jos jotain kysyttävää tulee mieleen. Lisäksi aina on mahdollista heihin olla puhelimitse yhteydessä, tämä puoli tuntui erittäin hyvin toimivan. :)

      Poista
  7. Kuluttajapaneelit ovat lähtökohtaisesti hyvä juttu ja mielenkiintoisia konsepteja sinänsä -itse olen vähän turhan skeptinen syöttämään tietojani tälläisiin :D Vaikka varmasti ihan toimiva systeemi :)

    VastaaPoista

Kommentoi, kysy, utele... kaikki kommentit ovat tervetulleita :)

Body superfood

*)mainoslinkki Ihon suojaamisen lisäksi auringolta, kesällä on tärkeää muistaa kosteuttaa janoista ihoa: * Garnier Body Superfoo...

Luetuimmat