perjantai 13. elokuuta 2021

Raakasuklaata

Julkaistu alun perin 25.4.2019
saatu ilmaistuote

Sain itselleni testiin Ruohonjuuresta raakasuklaan valmistuspaketin, jolla saikin suklaat valmistettua huomattavasti helpommin ja nopeammin kuin olin kuvitellut!


sisältää aikalailla kaiken mitä raakasuklaan valmistukseen tarvitset:


350g palmusokeroitua kaakaomassaa, 70g kuivattuja mustikoita, karpaloita ja mulperia, kaksi konvehtivuokaa sekä suklaan valmistusohjeet.


Ohje on todella yksinkertainen:


Sulata raakasuklaarouhe vesihauteessa. (On muuten tämäkin helpompaa ja nopeampaa kuin jotenkaan olin kuvitellut :D)


Kaada sulanut raakasuklaa muotteihin.


Koristele. (Päätin käyttää toiseen mukana tulleita kuivattuja marjoja ja toiseen laitoin kaapista löytyneitä strösseleitä eli koristelussa voit tosiaan käyttää täysin omaa mielikuvitustasi!)


Anna jähmettyä jääkaapissa 30-45 minuuttia.


Ja sitten herkutellaan!


Olen maistanut raakasuklaita, joista osa on ollut herkullista ja osa ei-niin-herkullista. Näiden suhteen on varoitettava; nämä ovat suussa sulavan herkullisia ja ehkäpä parasta raakasuklaata mitä itse olen maistanut!

Oletko sinä tehnyt itse koskaan raakasuklaata?

8 kommenttia:

  1. Näyttää kyllä herkulliselta. Olen syönyt äärimmäisen hyvää raakasuklaata ja sitten sellaista liian tuhtia. Ehdottomasti raakasuklaa kaipaa sekaan kevennystä, on niin tiukkaa suklaata.

    Ihanaa päivää Mira. <3

    VastaaPoista
  2. Mä en ole ikinä maistanut hyvää raakasuklaata, mutta hyvä tietää jos nämä olivat hyviä. Voisin ostaa tälläisen paketin esim. lahjaksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tulee näitä jossain vastaan niin kannattaa ehdottomasti kokeilla :)

      Poista
  3. Raaka-suklaa on usein "liian vahvaa tai tuhtia" omaan makuuni. Näitä haluaisin kyllä ehdottomasti testata. Näyttävät kuvissa todella herkulliselta. Täytyy kokeilla. Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekään en juuri noista syistä ole niin kovin aikaisemmin raakasuklaasta välittänyt, mutta nämä suorastaan sulivat suuhun!

      Poista
  4. Mä en ole oikeen koskaan ollut raakasuklaan ystävä, ehkä olen saanut vaan sitä ei niin hyvää :D. Tälläinen itse tekeminen olisi kyllä kivaa!

    VastaaPoista

Kommentoi, kysy, utele... kaikki kommentit ovat tervetulleita :)

Paras keino saada ylimääräiset kiertoon?

Varsinkin pienen lapsen vanhemmilla on paljon pähkäilemistä siinä kuinka saada vanhoja, pieneksi menneitä vaatteita ja käytöstä poistuneita ...

Luetuimmat