lauantai 10. elokuuta 2019

Ensimmäinen kesälomareissu

Neidin ensimmäiselle kesälomareissulle päätimme suunnata tuttuun ja turvalliseen Helsinkiin. Matkaan lähdimme varsin aikaisin eli klo6 junalla - junamatkakin oli neidin ensimmäinen ja olihan siinä ihmettelemistä :D

Menomatkalle olimme varanneet työskentelyhytin ja tulomatkalle saimme perhehytin. Nämä olivatkin rauhallisuutensa vuoksi loistava valinta; neiti sai molempiin suuntiin mennessä pienet unet ottaa.

Ensimmäinen päivä hurahti nopeasti; ensin suuntasimme syömään. Paikaksi valikoitui Forumista O'Learys, jossa sattui olemaan lounasaika. Loistava valinta, koska lounaspöydästä löytyi helposti myös neidille syötävää. Ruokailun jälkeen pyörimme kaupungilla ja kävimme iltapäivällä kirjautumassa hotellille. Hotellikokemuksistamme kirjoittelinkin teille jo aikaisemmin.

Seuraavana päivänä suuntasimme kohti Suomenlinnaa, jossa itsekin olen vain kertaalleen lapsena käynyt. Ennen tätä reissua jouduimme kyllä käymään kenkäkaupoilla, koska omat kenkäni eivät sitten loppujen lopuksi olleetkaan niin oiva valinta kuin kuvittelin. Onneksi uudet kengät löytyi helposti eivät ne edes alussa hanganneet lainkaan!

Suomenlinnassa on todella paljon nähtävää ja onneksi siellä pääsi melko helposti liikkumaan myös rattaiden kanssa.

Me emme käyneet missään ravintolassa täällä syömässä vaan olimme varanneet mukaan eväitä, joilla pärjäsimme reissussa mainiosti. Ravintolat täällä taisivatkin aika hinnakkaat olla.

Kannattaa ehdottomasti varata reilusti aikaa Suomenlinnassa kiertylyyn; mekin taisimme siellä 3-4h olla, mutta silti jäi paljon näkemättä. Pohdimme myös, että olisi mielenkiintoista käydä tuolla joskus opastetulla kierroksella kuullakseen tarkemmin historiasta.

Takaisin päästyämme ensimmäinen missio oli löytää ruokaa ja jostain kumman syystä halusimme pizzalle - mutta kuitenkin hieman parempaan paikkaan. Aivan kivenheiton päästä löytyikin aivan loistava pizzeria; Pizzeria Via Tribunali.

Itse valitsin pizzaksi Margheritan, joka vaikutti sellaiselta mistä neitikin voisi hieman maistella. Aivan loistava valinta yksinkertaisuudessaan. Muiden valinnat voitte kurkata Instagramin puolelta (siskon mies otti saman kuin kummityttöni, tämän takia mukana kuva vain kolmesta pizzasta :D).

Ihastelimme hieman nähtävyyksiä matkalla ja suuntasimme sitten hotellin kautta takaisin shoppailukierrokselle :D Pyörimme siis tosiaan melko paljon keskustan alueella, sielläkin oli neidille paljon nähtävää ja päivät hurahtivat melkoista vauhtia. Mitään kovin aikataulutettua emme reissustamme halunneetkaan ja tässä onnistuimme hyvin. Hotellimme oli tosiaan aivan keskustassa, mikä tarjosi tarvittaessa helpon ja nopean huilitauon aina tarvittaessa.

Reissumme kesti yhteensä kaksi yötä ja kolme päivää, suuntasimme kotia kohti viimeiselle junalla mikä tarkoitti toki kotiin tuloa pitkälti neidin uniajan jälkeen. Onneksi neidin sai rauhoitettua syliin nukkumaan ja perhehytissä oli hyvin tilaa myös rattailla, jossa hän jatkoi uniaan Joensuuhun saapumiseen saakka.

Kaiken kaikkiaan ensimmäinen kesälomareissu sujui loistavasti ja Helsinki oli meille hyvä valinta. Ensi kesänä ehkä sitten jopa Suomen rajojen ulkopuolelle :D

Missä sinä kävit kesälomareissulla?

1. Kuulostaa kivalta reissulta! Mun kesälomareissut suuntautui vain mökille :D

2. Vaikuttaa olleen oikein mukava reissu. Suomenlinnan ravintolat ovat suurin piirtein samoissa hinnoissa kuin muut samanty1yppiset Helsingin keskustassa. Itse kyllä suosittelen lounasravintolaa siinä ihan Suomenlinna museota vastapäätä sekä kärjessä olevaa Walhallaa. Suomenlinnassa on mielenkiintoinen lasten opastettu kierros. En nyt muista millä nimellä pyörii :)

Me ollaan kesä vietetty Helsingissä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Täällä on niin paljon kaikkea nähtävää ja koettavaa.

1. Suomenlinnaan tulee varmasti mentyä uudemmankin kerran ja ehkäpä juuri opastetulle kierrokselle niin saa vielä enemmän irti käynnistä :)

3. Mukavalta reissulta kuulostaa :). Helsingissä onkin paljon nähtävää ja koettavaa myös pienelle.

1. Pelkästään se ihmisvilinä on mielenkiintoista seurattavaa toiselle :D (Ja koirien bongailu kadulta xD)

Kommentoi, kysy, utele... kaikki kommentit ovat tervetulleita :)

Cien Sun

Lidliin on tullut heidän Cien-merkilleen taas aurinkovoiteet valikoimiin. Itse en muista näitä aiemmin testanneeni, mutta nyt nappasin yhden...