sunnuntai 15. huhtikuuta 2018

Motherkind

Sain alkuvuodesta Ruohonjuuresta raskausajan teen sekä imetysteen, mutta näistä postaaminen on aika ilmeisestäkin syystä jäänyt tuonnemmaksi; halusin myös tuon imetysteen saada testailtua ajallaan eli kun pikkuinen on maailmassa ja imetys käynnistynyt.


Kyseessä on Pukka-teet:


Raskausajan tee sisältää luomulaatuista nokkosta, shatavaria, piparminttua, vadelmanlehteä, fenkolia ja kamomillaa, jotka hellivät niin kehoa kuin mieltä. Esimerkiksi teessä oleva fenkoli vahvistaa vastustuskykyä, shatavaria lievittää stressiä ja kamomilla rentouttaa ja rauhoittaa.

Suosituksena nauttia 1-3 kupillista päivässä. Valmistetaan antamalla teepussin liota kiuhuvan kuumassa vedessä 10-15 minuuttia.


Imetystee sisältää fenkolia, shatavaria, sitruunaruohoa ja kurkumaa. Fenkoli paitsi vahvistaa vastustuskykyä myös edistää maitorauhasten toimintaa ja kurkuma on tunnetusti monipuolinen terveyden tukija.

Myös tätä teetä suositellaan nautittavaksi 1-3 kupillista päivässä, valmistustapa vastaava kuin edellisessä.


Maultaan molemmat teet ovat juuri sellaisia mistä pidän eivätkä omalla kohdallani vaadi erillistä makeutusta. Yrttiteetähän ei yleisesti suositella raskausaikana tai imetyksen yhteydessä nautittavaksi, mutta näitä olen uskaltanut nauttia - yrteissähän osaa pystyykin huoletta myös raskauden ja imetyksen aikana käyttämään, mutta kannattaa huolella katsoa minkälaisia suosituksia kunkin yrtin kohdalla on.



Minkälaisesta teestä sinä pidät? Oletko itse kokeillut näitä tai vastaavia teelajeja?


*)pr-näyte

9 kommenttia:

  1. Mä juon oikeastaan vain mustaa teetä ja aina maidolla. :D

    VastaaPoista
  2. Mä olen aika kahvin suurkuluttaja, mutta nykyään maha ei meinaa sitä kestää, joten olen opetellut teehen. Erilaiset maustetut yrttiteet vie kyllä makeanhimoa aika hyvin pois :)

    VastaaPoista
  3. Minä olen vihreän teen ystävä. Ihan satunnaisesti jotain mustaa, mutta vatsani ei tahdo oikein pitää siitä :/ Imetysaikana tuli itsekin hörpittyä sellaista, minkä piti mahdollisesti nostattaa maitoa enemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse en vihreästä teestä sellaisenaan niin välitä, mutta maustettuna esim. mintulla toimii :)

      Poista
  4. Nämä teet ovat uusia tuttavuuksia. Vadelmanlehtiteetä tuli juotua molempien raskauksien loppuvaiheessa, jos se auttaisi pientä tulemaan ulos mahasta :) Tykkään eniten maustetusta vihreästä teestä tai roiboksesta. Kahvi on kuitenkin mun ykkönen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ois ollut erikseenkin vadelmanlehtiteetä, mutta jotenkin sen käyttö kokonaan unohtui :D

      Poista
  5. Olen henkeen ja vereen kahvinjuoja, mutta aikoinaan join raskausaikana vadelmanlehtiteetä.

    VastaaPoista

Kommentoi, kysy, utele... kaikki kommentit ovat tervetulleita :)

Wake me up!

saatu ilmaistuote Aiemmin saamani Ziajan tuotepaketin viimeinenkin tuote vihdoin esittelyyn, edellisen postauksen löydät täältä . ...

Luetuimmat